Na świecie istnieje 634 mln stron internetowych (stan na grudzień 2012)
Kobiety znacznie lepiej radzą sobie w prowadzeniu sklepu internetowego niż mężczyźni
94% użytkowników smartfonów korzysta z lokalnych rekomendacji Google
W ciągu 60 sekund na świecie rejestrowanych jest 80 nowych domen
Najefektywniejszym dniem do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest czwartek
Przeciętny człowiek wpatruje się w swój telefon średnio 34 razy dziennie
Najskuteczniejszą formą promocji sklepu internetowego oraz strony internetowej jest pozycjonowanie
Facebook ma każdego miesiąca 1 mld aktywnych użytkowników
80% stron internetowych posiada tło w jasnej tonacji kolorów
Prawie co drugi sklep internetowy prowadzony jest przez kobietę. Panie świetnie sobie radzą w tej dziedzinie.
W ciągu 60 sekund na świecie wysyłanych jest ponad 200 wiadomości email
43% osób posiadających smartfona planuje za jego pomocą podróże
48% osób uważa, że jeżeli strona nie wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych to firmie nie zależy na klientach
W ciągu 60 sekund na świecie wyszukiwarka Google odnotowuje 2 miliony zapytań
Częste aktualizowanie strony internetowej ma bardzo korzystny wpływ na pozycjonowanie
17.4% wszystkich odwiedzin na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych
Kwota jaką średnio wydaje użytkownik Internetu na zakupy w sklepach internetowych wynosi 250 zł
Najchętniej kupowane w sklepach internetowych są gry, sprzęt elektroniczny, filmy i muzyka, książki oraz odzież i obuwie
W robieniu zakupów w sklepach internetowych nieznacznie przeważają mężczyźni (54%)
Roczny koszt zwalczania cyberprzestępczości to 110 mld dolarów
Najpopularniejszą forma płatności w sklepach internetowych jest przelew bankowy, najmniej popularna jest płatność kartą płatniczą
Najczęściej wybieraną godziną do realizacji kampanii e-mail marketingowej jest godzina 8:00
Produkty trudno dostępne w sklepach internetowych to: leki, meble, bielizna, a w szczególności artykuły spożywcze
Do roku 2112, na Facebooku będzie ponad 750 milionów kont zmarłych ludzi
66% użytkowników tabletów i smartfonów uważa, że długi czas ładowania strony jest frustrujący
W Internecie również panuje moda. Dostosowanie wyglądu strony www do panujących trendów korzystnie wpływa na odwiedzających
Ponad 70% zapytań wpisywanych w wyszukiwarkach po godzinie 18:00 ma zabarwienie erotyczne
Dzięki zakupom przez Internet kupując kosmetyki zaoszczędzisz aż 18%. To najbardziej opłacalny produkt w Internecie.
Najczęstszym językiem programowania przy tworzeniu stron internetowych jest język PHP
70% internautów preferuje poznanie firm przez artykuł, a nie za pośrednictwem reklamy. Z tego wynika, że internauci nie ufają reklamom
Łączna wartość wszystkich sklepów internetowych w Polsce wynosi 5,33 mld zł
Sanepid może skontrolować sklep internetowy jeśli ten w swojej ofercie posiada artykuły spożywcze
Przeciętny użytkownik smartfona opuści stronę internetową, jeżeli ta będzie ładować się ponad 5 sekund
Najczęstszym system operacyjnym w Smartfonach Polaków jest Android (59%) a jako drugi iOS (38%)
W 2012 roku do wyszukiwarki Google wysłano 1.2 bln zapytań. Zakładając, że jest 6 mld ludzi na Ziemi każdy korzystał z niej 200 razy
2.1 mld ludzi na świecie korzysta z mobilnego Internetu
68,8% wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail to spam
87% stron internetowych posiada własną wyszukiwarkę. Ułatwia to życie użytkownikom gdyż nie muszą przeszukiwać całej strony
Blisko 95% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem 1.73%
W ciągu 60 sekund na świecie powstaje 571 nowych stron internetowych
Najpopularniejszą przeglądarką w Polsce jest Mozilla Firefox (41%), jako druga jest Google Chrome (29%) a trzeci jest Internet Explorer (16%)
55% transakcji przeprowadzanych w Internecie zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę
69% użytkowników tabletów dokonuje za ich pomocą zakupów online przynajmniej raz w miesiącu
46% osób posiadających smartfona korzysta z bankowości mobilnej
Pewien człowiek nie został zatrudniony jako osoba sprzątająca ponieważ nie posiadał własnego konta e-mail
Obecne urządzenia mobilne posiadają aż 600 rozdzielczości ekranu. W roku 2012 było ich tylko 320
Rocznie ofiarą cyberprzestępstw pada 7 milionów Polaków - to 3 razy więcej niż zapada na grypę
Średnia prędkość Internetu to 2,3 Mbps co daje średni czas ładowania strony internetowej 6,7 sekund
24,3% z 10 tysięcy najpopularniejszych stron internetowych świata posiada integrację z Facebookiem
Jeżeli firma zatrudnia 100 pracowników, którzy odbierają dziennie 15 e-maili, to w ciągu jednego roku koszt spamu wynosi 46 500 zł
4 na 10 użytkowników sieci społecznościowych pada ofiarą cyberprzestępców
Tworzenie strony w oparciu o system CMS sprawia, że administracja taka stroną jest porównywalna do obsługi programu MS Word
W pierwszym kwartale 2013 roku Google Analytics rozpoznał aż 435 różnych modeli urządzeń mobilnych
W 2014 roku w Internecie pojawiło się 54 mln stron internetowych w tym 36 naszego autorstwa
67% osób posiadających smartfona robi zakupy online
Ponad 50% sklepów internetowych w Polsce prowadzona jest przez jedną lub dwie osoby
58% stron internetowych używa narzędzia Google Analytics do sprawdzania statystyk swojej witryny
Internauci chętniej robią zakupy w sklepach internetowych jeśli wysyłka jest całkowicie darmowa
85% osób uważa, że strony responsywne są równie ważne co strony desktopowe
W zeszłym roku ofiarą internetowych oszustw i ataków padło 45% internautów
81% osób posiadających smartfona przegląda na nim strony
Najczęstszą pozycją logo na stronie internetowej jest lewy górny róg. To właśnie tam najczęściej szukają go odwiedzający
W 2015 całkowita wartość rynku internetowego w Polsce osiągnie próg 77 mld zł, to aż 4,1% PKB
Na świecie jest ponad 2,2 mld użytkowników poczty e-mail, a w ciągu każdego dnia jest wysyłane 144 mld wiadomości e-mail
Tylko 14% stron internetowych widocznych w sieci używa technologii HTML5
Posiadanie strony internetowej jest w nowoczesnym marketingu kluczowym elementem budowania wizerunku firmy. Obecność w Internecie jest biznesową koniecznością, a skuteczne jego wykorzystanie może zagwarantować odniesienie sukcesu oraz stworzenie platformy internetowej będącej stałym źródłem dochodu.
W ramach współpracy oferujemy kompleksowe usługi oraz doradztwo potrzebne podczas wprowadzania swojego biznesu na rynek internetowy, który nie ogranicza się jedynie do kontaktu z klientami - wykonujemy również nowatorskie narzędzia, które można wykorzystać podczas zarządzania przedsiębiorstwem.
Klientom nieposiadającym swojej strony internetowej zaleca się rozpoczęcie działań związanych z promocją firmy w Internecie od stworzenia profesjonalnej strony internetowej.
Na etapie przygotowawczym powinno się określić się cel posiadania strony, możliwości które powinna oferować przeglądającym, zaplanować jej strukturę czy określić typ - czy ma to być prosta strona wizytówkowa, czy może serwis oparty o system zarządzania treścią, umożliwiający łatwe zarządzanie i dalszą rozbudową. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu możemy stwierdzić, że w dzisiejszych czasach koniecznością jest posiadanie strony responsywnej, tj. dostosowanej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych - dzięki temu firma pokazuje, że zależy jej na wszystkich klientach oraz idzie z duchem czasu.
Cechami charakterystycznymi dobrze stworzonych stron internetowych są:
Dostępne w Internecie darmowe narzędzia statystyczne umożliwiają rzetelne analizowanie skuteczności strony internetowej poprzez badanie odwiedzających, ich zachowania na stronie czy źródła ich wejść na stronę. Częstym zjawiskiem jest brak jakiejkolwiek konwersji (realizacji celu) przez odwiedzających, pomimo estetycznie wykonanej strony firmowej. Problemem może być sposób, w jaki strona została stworzona - niepoprawne wykorzystanie składni HTML, złe zastosowanie stylów czy skryptów, czy docelowo brak przyjazności interfejsu i niedziałające funkcjonalności to tylko część możliwości, które mogą obniżać skuteczność strony internetowej. W przypadku posiadania nieskutecznej strony internetowej, powinien zostać przeprowadzony specjalistyczny audyt, a następnie wnioski z audytu powinny zostać wdrożone poprzez staranną optymalizację strony internetowej.
Najpopularniejszą i najskuteczniejsza formą promocji strony internetowej jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Polega ono na pozyskiwaniu klientów bezpośrednio zainteresowanych ofertą z poziomu wyszukiwarek.
I kwartał
II kwartał
III kwartał
efekty pozycjonowania
wzrost przychodów
koszty pozycjonowania
Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długotrwałym, ale przynoszącym wymierne korzyści. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu strony internetowej można znacząco wpłynąć na statystyki odwiedzin.
Internautów
korzysta z Google
wydatki na
SEM w 2013 r.
ludzi przegląda
tylko TOP3
liczba
Internautów w Polsce
Równie popularną formą promocji strony w wyszukiwarkach jest korzystanie z linków sponsorowanych Google AdWords. Dzięki specjalistycznym metodą kierowania reklam kontekstowych do klientów, reklamy w AdWords docierają do klientów bezpośrednio zainteresowanych ofertą.
Dodatkowo, dzięki sieci reklamowej AdWords, reklamy tekstowe i graficzne w postaci banerów reklamowych docierają do klientów za pomocą milionów witryn różnych wydawców. Użytkownicy Internetu spędzają aż 95% czasu na witrynach z określoną treścią, dzięki czemu przekaz reklamowy nie jest ograniczony wyłącznie do wyszukiwarki Google.
Możliwość wybierania konkretnych stron, na których wyświetlą się reklamy oraz możliwość zdefiniowania charakterystyki osób, którym reklamy mają się wyświetlić umożliwia skuteczne dobranie grupy docelowej. Świadome kierowanie reklam kontekstowych do zainteresowanych klientów pomyślnie wpływa na decyzję odbiorców reklam o dokonanie zakupu, a tym samym budowanie lojalności zakupowej.
Wykorzystując dobrze zoptymalizowaną kampanię Google AdWords można:
Kampanie remarketingowe to idealny sposób na zwiększanie poziomu zwrotu z inwestycji w reklamie online. Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań docierania do osób, które już odwiedziły stronę internetową zauważalny jest wzrost poziomu konwersji, ilości dokonanych transakcji, a docelowo - zwiększenie dochodów sklepu internetowego. Dzięki remarketingowi możliwe jest adresowanie indywidualnych reklam do osób, które porzuciły koszyk zakupowy.
Dbanie o kanał społecznościowy jakim jest Facebook można uzyskać całkiem nowy kanał komunikacji z klientami. Przeprowadzając różne akcje promocyjne oraz podtrzymując interakcję z odbiorcami zwiększa się rozpoznawalność marki.
Choć profil na Facebooku nie jest wymagany do prowadzenia biznesu internetowego, to jednak prezentowane poniżej statystyki zasięgu Facebooka mówią same za siebie i nie można obojętnie przejść wobec tak obszernego zbioru ludzi. Wykorzystanie potencjału Facebooka, jego specyficznego charakteru oraz możliwości reklamowania do konkretnej grupy docelowej (a również - wykorzystanie remarketingu na Facebooku) umożliwia zwiększenie sprzedaży kilkukrotnie! Nie jest prawdą, że Facebook to tylko element wizerunkowy bądź sposób na podtrzymanie kontaktu z klientem - dzięki Facebookowi można realnie podnieść poziom sprzedaży na sklepie internetowym.
Prezentujemy najciekawsze statystyki dotyczące aktywności Polaków na Facebooku
aktywnych
użytkowników
aktywnych
codziennie
korzysta z
urządzeń mobilnych
to średnia
liczba znajomych
Inwestycja w sprzedaż online niesie za sobą masę korzyści. Brak konieczności posiadania rozbudowanych stanów magazynowych, zmniejszenie ilości bezpośredniego kontaktu z klientem czy zwiększone możliwości na analizę konkurencji i potencjalnych klientów to tylko nieliczne z zalet posiadania profesjonalnego sklepu internetowego.
Dzięki intuicyjnemu panelowi administracyjnemu, zarządzanie katalogiem produktów jest banalnie proste. Równie łatwo można ustalić eksport/import produktów, ustawiać atrybuty produktów czy dodawać rabaty. Nasze oprogramowanie dostosowane jest do sprzedaży krzyżowej oraz łączenia produktów w grupy.
Studio interaktywne Footstep zajmuje się promocją sklepów internetowych, oferujemy szerokie pozycjonowanie sklepu oraz prowadzenie kampanii AdWords (w tym remarketing oraz Google Merchant Center). Oferujemy również pomoc w prowadzeniu sklepów internetowych - szczegóły niżej.
Wspomniane wcześniej linkowanie krzyżowe, systemy listy życzeń, komentarze wraz z ocenami czy zaawansowany system filtrowania produktów to tylko nieliczne z implementowanych przez nas funkcjonalności, które pozytywnie wpływają na wzrost sprzedaży w e-sklepie.
Aby posiadać stronę lub sklep internetowy, należy zadbać o odpowiedni hosting oraz domenę. Dzięki unikalnemu, dopasowanemu adresowi strony internetowej zbudujemy markę w Internecie oraz zadbamy o łatwość identyfikacji naszego biznesu w sieci.
Z kolei niezawodny hosting, z możliwością tworzenia automatycznych kopii zapasowych, nielimitowanymi skrzynkami e-mailowymi, ochroną antywirusową i antyspamową gwarantuje bezpieczeństwo strony internetowej. Dobierając atrakcyjny hosting czy domenę warto zadbać o wybór odpowiedniej formy rozliczeń oraz atrakcyjnie finansowo oferty - hosting i domena są niezbędnymi elementami biznesu w Internecie, a wydatki na nie ponoszone co prawda są tylko raz w roku, jednakże posiadając więcej niż jedną stronę w łatwy sposób można zoptymalizować koszty ponoszone na kreowanie wizerunku w Sieci.
Współpracowaliśmy już z wieloma firmami, instytucjami i osobami prywatnymi, którzy to postanowili zaufać nam w zakresie stworzenia strony internetowej lub wykreowania wizerunku w Internecie.